torsdag 31 januari 2013

Mycket sjukdomar

Just nu är det många runt omkring oss som är sjuka i influensa av olika slag. På jobb har jag barn som har magsjuka, förkylning, ögoninflammation och löss. Det finns skolor i området som har fått stänga pågrund av många sjuka pedagoger och elever. I tisdags morse när jag ska lämna barnen på förskolan hinner vi bara fram till ytterdörren när ett barn spyr i trappan. De får gå hem och vi som ska lämna våra barn snällt står kvar i kylan medan det saneras spya i hallen. Samma kväll får Elis feber. Mycket passande om jag får säg det själv. Jag hade sjukt mycket ågren över att jag lämnade barnen på förskolan den dagen. Jag vill verkligen att vi ska slippa just kräksjukan. Elis blev vaccinerad förra tisdagen så att han skulle få en reaktion av sprutan kom som ett brev på posten. Dock trodde jag aldrig att det skulle bli så långdraget. Han har fortfarande 40 grader i feber och jag gick idag till apoteket för att köpa ipren istället för att ge honom alvedon. Hoppas att den lägger sig. Ikväll har han haft 40 grader i 2 dygn. Nu har han precis vaknat och jag ska lägga mig med honom för att somna om honom. I morgon ska jag vara hemma med barnen. Jag måste säg att bättre tillfälle än detta kunde inte Elis bli sjuk. Att vara hemma för vård av sjukt barn när barnen inte är sjuka utan att man bara är rädd för att Vilmer ska bli smittad av magsjukan är väl ändå inte någonting som går att lösa…Men nu när det härjar omkring som mest på deras förskola så tackar jag och tar emot Elis (för höga) feber.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar