måndag 27 augusti 2012

För två veckor sedan

Det började för två veckor sedan... För en vecka sedan fick vi beskedet... Mitt barn har fått diabetes typ 1.
Fast det inte blev en jättestor chock för mig blev det definitiva svaret ändå som ett slag i magen.
Varför ska vi drabbas? Varför ska mitt lilla barn som bara är fyra år drabbas? Varför fick inte jag det i stället!? Det är inte rättvist!
De senaste dagarna har varit tumultartade. Vi har varit nedstämda och orken för att laga mat, städa och äta har varit obefintlig. Idag, exakt en vecka efter vi fått beskedet, diabetes typ 1, har alla känslor lagt sig och  arbetet för att få in alla rutiner som en del i vår vardag ska påbörjas. Följ gärna mig och min familj, hur vi lever med diabetes i vår familj och ge gärna oss tips på att underlätta eller förbättra. Fråga gärna om råd också! Nybörjare idag, men är mer än redo att lära mig mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar