onsdag 24 oktober 2012

Håll tummarna


Hej och hå… ikväll kommer sambon hem och är magsjuk… Jag ber till gudarna att Vilmer slipper bli smittad. Tanklös som sambon är lägger han sig i soffan och lägger huvudet på ryggstödet… barnen är ju där och leker och gnuggar sig så jag får verkligen hoppas att detta inte är en potential smittväg. En del kan uppleva att jag har bacillskräck och någonstans har de väl fått det i från. I bland kan jag vara manisk med min handsprit och ytdesinfektion om någon i omgivningen är förkyld eller har olika slags smittor som jag inte har lust med att få. Men jag har inte lust med att eventuellt behöva bli inlagd på sjukhuset med Vilmer för att han fått magsjukan. Dock går det ju inte att undvika alla gånger och antagligen inte när någon i familjen fått det. Hur brukar andra familjer göra? Flyr ni fältet med ert diabetessjuka barn eller är ni cool lugna och tänker att om han får det så får han det? Vi har som tur var 2 toaletter nu, så sambon har allt fått bli tilldelad toaletten på nedervåningen. Kan tyckas lite taskigt då sovrummet är på övervåningen, men badrummet är på övervåningen och jag tycker att vi i övriga familjen kan behöva den toaletten bättre… elakt kanske… Förvirrad.
Idag hade Vilmer inte någon som helst lust att gå till förskolan. Efter lite trugande så gick han med på att lämnas i alla fall. Natten har varit väldigt svajande, låga värden och mjölk fick hålla värdena i schack tills morgonen. Dagen har hållit sig stabilt tills i kväll då han låg på 3,6 innan läggdags. Lite lågt så det fick bli 2 druvsocker och ½ glas mjölk. Ska kolla honom om 1 timmer hur han ligger. Jag hoppas att jag inte ska behöva springa upp 2 gånger i natt. Det gjorde jag denna natten som varit och jag är helt slut! Det var längesedan barnen har fått ha en sådan trött och arg mamma. Mitt tålamod har varit zero idag… Ledsen. Jag skäms över hur arg jag kan bli ibland… för ingenting…
Nu är hallspegeln målad för andra gången och i morgon ska jag se hur det blir. Förhoppningsvis super snygg! Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar