tisdag 23 oktober 2012

Längesedan

Ojojoj, nu var det längesedan jag skrev här… men det har hänt så otroligt mycket i vårt liv det senaste. Vi har renoverat i huset, flyttat och packat upp och flyttat runt möbler hit och dit. Livet har verkligen inte inneburit en sekund stillasittande. Jobbigt, ja, roligt, JA!

Idag har vi varit på tremånaders kontrollen med diabetesen. Vi skulle till läkaren vid 9:30. De tog ett test för att kolla hur han har legat de senaste 8 veckorna tror jag att det var. Svaret blev 50. Vilket innebar att hans medel av blodsockret har legat på 5,9 under dessa åtta veckorna. När vi kom in till sjukhuset första gången låg hans värde på 60. Så det var ju superbra. Högsta betyg till oss! Känns så skönt. Men lite ändrade rutiner ska vi ha. Vi har ju märkt att på nätterna vid 23-24 så ligger han ganska högt. Nja, högt och högt, men med tanke på att hans kvällsvärde är fina, så går han ändå upp under natten för att sluta på ett perfekt värde på morgonen. Så nu ska vi ge honom en halv enhet Novorapid på kvällen när han sover. Det är bara för att ta bort toppen på natten. Jag hoppas på att det ska fungera bra.

Igår när det var gymnastik så lyckades jag låta honom vara inne i hallen utan mitt ständiga övervakande. Jobbigt och skönt på samma gång. Man är allt nojig.

Ikväll har jag målat om en spegelram. Min förhoppning var att jag skulle kunna måla andra målningen redan ikväll, men det tog för lång tid innan jag lyckades få tid till att göra det så den hinner inte torka tillräckligt många timmar för en andra målning. Så det får vänta tills imorgon kväll. Jag tror att det kommer bli fantastiskt bra Blinkar.

Nu ska jag surfa reda på en liten extra bil som vi kommer att behöva här ute i huset. Peter behöver ha bilen till jobbet varjedag för att ta sig till och från jobbet. Då det inte alltid är så kul att behöva gå 20 minuter med barnen (10 för en vuxen i snabb takt) till närmsta busshållsplats så har jag röstat på en bil. Men det är minsann inte så lätt att hitta en som är snål i drift och som är så billig att vi kan köpa den kontant. Men jakten på den perfekta skruttbilen fortsätter. hihihi.

Imorgon blir det busstur till stan för att gå på tandläkarbesök med Elis. 

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar