onsdag 3 oktober 2012

Förkylning…

Idag började dagen med att jag vaknade sent. Och så ville inte Vilmer hjälpa till, så det slutade med att vi kom 20 minuter försent till förskolan. Idag har jag fått åka hem en sväng. Det var skönt att kunna känna att jag litar så pass på personalen nu.

Idag träffade jag på förskolechefen. Jag sa till henne om att jag anser att det serveras för lite grönsaker till maten. Till ett helt bord med 6-7 barn så får de ca 1 dl kokta grönsaker. Vad ger det för signaler? Är inte grönsaker viktigt att äta eller? Dessutom så är det viktigt att det finns grönsaker att äta för Vilmers del om han är mer hungrig och han redan har ätit mycket kolhydrater. Chefen förstod och höll med. Hon tog dessutom tag i detta med det samma. Hon pratade med kokerskan där maten levereras ifrån och ska fixas omgående. Superbra bemötande! Det gick inte mer än 4 minuter från det att jag “klagade” tills att det var klappat och klart. I går fick vi också veta att det kommer att ges 12 resurstimmar extra i veckan. Vilmer är där 15. Så det är också strålande!

Även om jag har haft magkatarr de senaste veckorna och nu kommer förkylning, så måste jag bara berätta att jag är så lycklig ändå! Mitt i allt jobbigt som hänt det senaste så har det hänt någonting väldigt roligt. Så fort jag tänker på det så måste jag le.

Nu ska mellanmålet fram på bordet och snart borde lillebror vakna. Ha en fortsatt fin dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar