fredag 26 oktober 2012

Peppar peppar…

I onsdags kom Peter hem och mådde dåligt. Han hade fått maginfluensa… Elis fick det dagen efter och (peppar peppar) så verkar det som jag och Vilmer har klarat oss! Hoppas detta nu förblir sanning. Mitt knep för att slippa få magsjuka är att käka hela kryddpepparkorn. Jag tar ungefär 8-10 stycken och sedan tuggar jag de hemska kornen och sväljer ner dem med vatten. Sedan jag började med detta för ganska exakt 5 år sedan så har jag inte fått maginfluensa! Helt fantastiskt! Under dessa fem åren har jag torkat kräk, fått kräk på mig och bytt bajsblöjor uran att bli sjuk själv. Jag  arbetar som förskolelärare och då kan ni själva tänka er hur mycket “olyckor” det sker i vår vardag. Särskilt i vissa perioder när man tillslut sitter på en samling med 5 barn av 25.

Idag har vi blivit med bil. En lite SKODA fabia från 2003 har blivit våran. De senaste veckorna har jag och pappa åkt runt och letat, provkört och sökt efter den perfekta andra bilen till oss. Idag fann vi den! Blinkar 

Ikväll har Vilmer och jag varit över hos grannbarnen och gått på disco. Det var bara barnen på vår gata som var bjudna men det räckte och blev över. Det lät som en hel förskoleavdelning, hahaha. Barnen blev bjudna på chips och morot och gurkstavar. Vilmer som inte ätit chips sedan han blev sjuk var mest vid snacksbordet. Vi visste redan att de tänkte bjuda på chips och hade förbrett insulinet till middagen med lite extra. Det var tur det. Jag hade inte riktigt hjärta att säga stopp när det egentligen hade behövts. Men now days känner jag mig ganska så mycket lugnare. Vi får rätta till det under natten med extra insulin om det behövs. Redan innan Vilmer gick och la sig för natten så gick han utan problem med på att få en spruta extra. Han kände att hans blodsocker var på väg upp. Vi ska snart gå in till honom och se hur han ligger. Efter en högljudd kväll och en intensiv dag i det kalla skåne så ropar min varma säng högt. Hoppas ni kommer sova lika gott som jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar