söndag 30 september 2012

Barnkalas

Idag var det Vilmers förra förskolekompis som hade 4 års kalas. Varför ska det vara så svårt att få till insulindoserna till kalas. Detta kalaset hade föräldrarna varit så söta och köpt sockerfritt godis och istället för mat bjöds det på köttbullar, prinskorv och grönsaksstavar. Efter blev det tårta. Vilmer åt inte så mycket av det, men ändå fick han väldigt högt blodsocker. Sedan 15:00 i dag har han legat på en “jämn” hög nivå… Till kvällsmat gav vi honom 2 enheter mer än vad vi brukar och en timme efter insulinet tog vi ett sockerprov till och han låg fortfarande för högt. Ska snart in och kolla honom, men det känns så svårt…

Helgen har varit supermysig. Peter och jag har fått oss lite bebismys hos en vän till oss som bor i Skövde. Vi har umgåtts med Peters föräldrar och ätit massa god mat och bara haft det allmänt mysigt. Jag ville verkligen inte åka hem. Under helgen har magen varit helt ok, men i morse när jag vaknade så började det strula igen. Det är okej när jag har känningarna i magen med att det svider och gör ont, men såååå jobbigt när jag går illamåendet. Ikväll har det ändå blivit bättre då illamåendet försvunnit. Skönt.

Alla räkningarna är betalda och jag kan stryka en sak på vår lista. Det är alltid skönt.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar