onsdag 12 september 2012

En bra dag

Idag har det varit en bra dag! Vilmer har varit på förskolan och vi var på skogsutflykt. Jättekul! Barnen letade efter olika djur och Vilmer agerade fotograf. Det roligaste djuret vi hittade var en groda. Eller det var inte bara en groda utan det fanns många. De hoppade runt i gräset i dungen och jag håll mig på avstånd då jag inte är så förtjust i just dem.
Efter förskolan gick vi hem till mormor och morfar. Vilmer tyckte han var såååå bra för att han höll mig i handen hela vägen hem. Hahaha.
Värdena under dagen har legat stabilt och jag är så glad över att han sluppit att rusa varken upp eller ner. En bra dag helt enkelt. Personalen på förskolan har också provat att ta blodsocker på både sig själva och på Vilmer. Det gick också bra. Han sträckte fram handen och lät dem ta sin tid. I morgon ska vi äta och då får vi se hur vi ska göra. Helst vill jag att sprutan ska tas vid bordet. Det ska bli ett naturlig moment för både Vilmer som för de andra barnen att Vilmer behöver ta den. Hur gör man på andra förskolor? Jag sitter också och funderar på hur man ska göra med information till andra föräldrar på förskolan. Personalen undrade om vi ville meddela dom via en lapp eller på ett föräldramöte. Jag blev nog lite ställd för jag hade inte tänkt att det behöver bli så stort… Är det någon förälder som frågar personalen efter att deras barn pratat om att Vilmer tar sprutor så är det inga problem att de berättar det för dom. Det ska inte vara någonting hemligt, men hur brukar man göra i sådana här situationer? Är det ens viktigt att alla vet om de inte kommer upp? Så småning om kommer de ju få veta om det blir kalas eller om barnen bestämmer att de vill leka. Då kommer vi ju berätta…
Nu är det dags för sängen. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar