fredag 14 september 2012

Värden på nätterna

Fram tills för 2 nätter sedan har värdena varit för höga eller för låga under nattetid. De senaste två har varit strålande. Jättekul. Det känns som att vi är på rätt köl.
Idag var det inskolning på förskolan igen. Vi skulle äta mat och då ville han inte att vi skulle ta sprutan alls… Jag blir mer och mer övertygad om att det handlar om vad som hände i går vid bordet. Det var ett barn som högt och tydligt markerade att sprutor är någonting som är otäckt och han ville minsann inte titta. Och i går efter förskolan var Vilmer väldigt instabil. Han var helt enkelt ledsen är min gissning. Jag pratade med personalen som var med vid maten igår om att hans humör inte varit på topp efter gårdagen. Och hon påpekade själv att ett barn vid bordet reagerat och om det hade med det att göra. Så, det var inte bara jag som härledde humöret till den incidenten… Idag var inte det barnet där, men Vilmer tyckte det blev jobbigt… Kanske man ska fundera på att inte göra det inför alla andra…? Min och Peters tanke är ju att det inte ska vara någonting att skämmas för och att det ska bli en naturlig del eller ett vardagligt moment för alla. Men vi kanske har fel? Samtidigt vill vi ju inte att Vilmer ska behöva skämmas över sina sprutor… men är det såhär vi får honom att göra det? Vi vill ju väl men kanske tänker vi fel?!
Dagens lunch var soppa och nybakat bröd. Bevisligen var detta INGET bra för hans socker. Det steg upp till 17… Brödet var focaccia. Det är ju en hel del fett i självaste brödet, plus att det blev smör och ost som pålägg. Nu verkar det som att soppa serveras på fredagar och då är vi i regel inte där då jag är föräldraledig. Så problemet uppstår inte förens till våren då jag förhoppningsvis fått ett jobb och båda barnen ska gå de flesta dagarna.
Nu är det läggdags för mig. I morgon är en annan dag. Gör om, gör rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar