måndag 3 september 2012

Läkarbesök

Godkväll.
Dagen började med ett läkarbesök. Vilmer fick visa sin mage och rumpa. Vi tar tydligen sprutorna för mycket på samma ställe. Han har börjat få knölar… Jag trodde verkligen att vi varierat oss massor, men bevisligen inte. Jag har ju berättat för er att han dippat mycket de senaste dagarna vilket har gjort att vi haft en hel del med kontakt med vården för att hjälpa oss att ställa in det rätt. Även idag fick vi nya doser att rätta oss efter. Så vid både lunch och middag har vi nu det lägsta man kan ha, 0,5 enheter. Så det känns så tramsigt att vi ska behöva genomgå tortyren med sprutorna. Vilmer tycker det är sååååå jobbigt och jag mår skit, rent ut sagt, när jag ska tvinga mig på honom. Det känns som ett övergrepp… Men han MÅSTE ju ha det för att må bra så… Som jag nämnt i något inlägg tidigare har Vilmer blivit helt fascinerad av Pokemon. Peter och jag har hittat så pokemon djur på tradera som man kunde köpa i ett paket. Tror bestämt att det var 60 stycken figurer som var 3-4 cm stora. Hade inte dessa varit en bra morot? Han får en figur för varje stick han får. Av någon anledning berättade vi detta för läkaren och det verkade som hon egentligen inte tyckte det var en bra idé… Hon menade på att det var bättre att ge belöning i andra sammanhang för att detta är någonting han måste göra ändå. Jag vet inte vad som är rätt. Belöningssystemet har fungerat i andra situationer. Fast detta kanske är som hon säger. För vad händer efter 60 stick? Kommer det återgår till hur vi har det idag?! Hur gör andra för att barnen ska acceptera att de ska stickas 20 gånger om dagen? Som tur är det ingen fight med blodsockersticken som vi faktiskt gör flest gånger om dagen. Minst 10 blodsocker tagningar per dygn…
Idag har också varit första gången jag varit utan Peter några timmar. Vi ska prova på att han är på jobbet 50 procent 2 veckor. Men vi har uppbackning med att läkaren har skrivit vård av sjukt barn i två veckor till. Så skulle det vara så att jag inte klarar av det själv här hemma så kan han komma hem med gott samvete.
Nu ska jag se lite på tv och sedan somna i tid. I natt är det min tur att gå upp och ta blodproverna. *jäsp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar