lördag 29 september 2012

Svajiga dagar…

Idag har vi sammanställt dagarna som varit i diagram efter alla Vilmers blodsockervärden. Ojojoj, säger jag bara… även om vi inte ätit så annorlunda så har hans värden varit väldigt höga… Kanske kan det vara att hans egen produktion av insulin mer och mer börjat att avta… Några dagar under veckan har varit så perfekta att det endast skulle kunna gå att drömma om de värdena. Men de senaste två dagarna har vi misslyckats totalt eller så är det helt enkelt så att vi behöver öka insulindoserna.

Idag har både farmor och farfar tagit stick i magen på sig själva med våran test spruta och även tagit på Vilmer. Det har gått fantastiskt bra. Vilmer har visar hur allt fungerar och han gör det strålande för att bara vara 4 år gammal.

Idag har jag fått en klocka i trettioårs present av mina kära svärföräldrar. Jag fick själv åka in till stan och välja. Jag är sjukt nöjd. En armbandsklocka har jag inte använt på år och dar. Men sedan en kort tid tillbaka har jag mer och mer saknat det. Som ni själva kan tänka er är det många tidpunkter under dagen som jag måste hålla koll på och att behöva leta upp mobiltelefonen (som jag aldrig har i fickan) stup i kvarten är tidskrävande. Så idag fick jag mig en klocka som jag både behövde och önskat mig ett tag. Supersnygg!

 

I morgon blir det återresa ganska tidigt. Direkt efter en tidig lunch bär det tillbaka ner till ett stopp i Göteborg då det vankas barnkalas. Barnkalaset är hos en av Vilmers förra förskolekompis som också var en av hans bästa vänner när vi bodde i Göteborg. Det pratas fortfarande en hel del om honom, så det kommer bli väldigt roligt att få träffas igen gissar jag. Eventuellt blir det lite svampplockning för min del under tiden kalaset håller på och så är Peter med barnen på kalaset. Det är en liten bostad och hela 11 barn som kommer vara på plats. Dessutom en del föräldrar som kommer vara delaktiga/deltagande. Desto färre vuxna desto bättre gissar jag att födelsedagsbarnets föräldrar tänker. Så om vädret tillåter mig så går jag ut i gamla hemtrakter för att hitta svamp på kända ställen. Hoppas nu att inte allt är plockat redan Blinkar

Hoppas ni haft en lika trevlig lördag som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar