söndag 23 september 2012

Kantareller

Idag har jag fått en mammadotter dag med min kära mamma. Vi åkte till skogen för att leta efter trattkantareller. Vi fann lite och mamma tog på sig att hon och pappa skulle rensa dom. Himla skönt måste jag säg. Det roligaste är ju ändå att plocka dom. Rensningen och torkning är ju si så där.
Jag har antagligen fått lite magkatarr… På internet så står det att man ska försöka att skippa det man är stressad över… det är ju lättare sagt än gjort… Jag fick lite medicin mot magkatarr av mamma som hon hade hemma och ska prova det i morgon.
Ikväll har vi blivit lite oroliga för Vilmer. Han har suttit och gråtit över att han har så ont i sin panna. Sedan somnade han utan middag med ½ en het mer av insulin då han hade så högt blodsocker före maten. När vi väl tvingat i honom lite yoghurt så somnade han i soffan. Det känns som att det kommer kunna bli en lång natt…
Nu ska jag ta och knoppa för i morgon är det redan måndag (helgen går alldeles för snabbt) och då blir man själv hemma igen. Är Vilmer frisk i morgon så kommer vi att ha lite öppnaförskolan på schemat och på eftermiddagen är det idrott.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar