fredag 7 september 2012

Finbesök från Stockholm

Idag har sprutorna gått att ta när han får bestämma hur mycket vi ska räkna till. Idag på morgonen ville han att jag skulle räkna till 100. Suck tänkte jag för mig själv… men började räkna. Han satt och skrattade (det gick undan om man säger så) när jag sluddrade fram alla tal upp till hundra…. och så stack jag honom. Han avslutade med att berätta att det faktiskt inte gjorde ont. Tyvärr gick det inte alls lika bra till lunchen. Men tillslut så bestämde han att jag skulle räkna till 40 (mycket bättre Blinkar).
Vi har fått besök av Peters syster Lisa idag. Hon ska vara och hälsa på oss hela helgen. Så mysigt att få ha henne här. Hon är väldigt intresserad och villig att lära sig om allt som rör diabetesen. Hon insisterade till och med på att hon ville följa med på läkarbesöket på sjukhuset i dag. Redan första dagen här har hon hunnit att prova på att ta blodsockret på sig själv och dessutom sprutan i magen (testpatronen i såklart). Vilmer har hjälpt till och visa hur det fungerar och han försökte till och med på att ta sockret på henne. Alla värden var perfekta! hihihi.
I kväll har vi ätit tacos och yoghurt dessert. Vi hade hallon i frysen som jag tinade i micron så de blev rumstempererade. La ett litet lager i botten på martiniglas och hälde på lite naturell yoghurt från märket Hjordnära. Sedan ringlade jag lite god honung. Ovan på blev det sedan ett lager med rostade solroskärnor och valnötter som fått rosta i en stekpanna. När nötterna/kärnorna var rostade tog jag lite honung för att söta till dem lite. Ovan på lagret med nötterna/kärnorna blev det ett sista lager med yoghurt, hallon ovan på och nötterna/kärnorna överst som jag sedan rev lite vit choklad över. Vilmer gillar inte nötterna och den vita chokladen tyckte jag inte att han skulle äta så mycket av så han fick mindre än oss vuxna. Men han tyckte det var jättegott! Det gjorde jag också Blinkar.

Nu ska vi fortsätta att mysa med fina Lisa. Ha en fin fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar