onsdag 26 september 2012

Ytterligare ett steg framåt

Idag har vi lyckats otroligt bra med Vilmers blodsocker. Han har legat mellan 4,2 och 7,6 under dagen. Helt strålande! Dessutom har jag märkt en fantastiskt glad och koncentrerad pojke. Han har lyssnat på vad man sagt, orkat att leka själv länge och varit världens finaste storebror hela dagen. *lycklig*
Idag var det utflykt med förskolan i skogen. Det tog ca 30 minuter enkel väg att vandra dit. Mycket mysigt. Mackor och varmchoklad bjöds det på till barnen. Jag hade med mig lite saft till Vilmer. Att han inte kunde dricka varmchoklad rörde honom inte i ryggen överhuvudtaget. Han gillar inte det… Han var så lycklig över sin saft.
När det var dags för lunchen så ville han att en av fröknarna skulle ta sprutan… Han får ju lite fler poäng då. Och kommer han upp i 10 poäng så får han en liten Pokemon figur. Det gick jättebra. Idag satt jag inte med vid maten. Jag gick och satte mig på deras kontor. Det hade gått väldigt bra. Personalen vid Vilmers bord hade sten koll på vad han gillade och hur mycket han tog. Känns tryggt.
Magen min är fortfarande inte bra… Så nu ska jag lägga mig ner och vila.
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar