måndag 24 september 2012

Ont i magen…

De senaste dagarna har jag haft ont i magen… Efter att ha googlat lite så har jag nog själv kunnat fastställa att jag faktiskt har magkatarr… Men medicinen som jag har fått prova hjälper mig inte… Ska testa den i morgon också… Idag har varit fruktansvärd och jag hoppas inte det blir värre… mår pyton…
Men bland allt jobbigt har jag ändå försökt att ha en trevlig dag med en vän på Hembygdsparken. Barnen lekte och hade roligt. Efter att vi lekt en liten stund tog jag blodsockret på honom och då låg han bara på 2,8. Lite druvsocker på det så lekte vi vidare. Men när jag skulle kolla en gång till på vart det landade så låg han fortfarande kvar på 2,8. Så då blev det till att gå tillbaka hem och så klart ytterligare ett druvsocker (till Vilmers stora lycka).
Vi har varit på gymnastik nu på kvällen. Efter mellanmålet som slutade med 2,5 mackor och 1 morot så var han väldigt mycket mer på hugget än de tidigare gångerna. Kul. Idag var det bara jag av alla barnens föräldrar som satt med inne i gymnastiklokalen. Jag vågar helt enkelt inte att Inte ha uppsikt på honom. Särskilt inte då han legat så lågt under eftermiddagen.
Nu blir det lite slappe i soffan.

4 kommentarer:

  1. Hejsan, hittade precis den här bloggen så jag har inte hunnit läsa så mycket. Det jag dock har hunnit läsa är att ni har diabetes i er familj precis som vi. Vår treårige son Ludvig fick diabetes 2 maj 2011. Jag ville därför skriva en liten hälsning och skicka en kram. Man känner direkt sådan gemenskap med andra familjer som går igenom samma saker som vi. Jag har också en blogg där jag bl.a. skriver om vår vardag med diabetes, det är ganska skönt faktiskt.

    Ha det så gott! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Oj oj, Vilmer är ändå fyra nu när han får det. Läste lite på din blogg, jättetrevligt. Kommer antagligen titta förbi då och då ;) Förstod det som att ni aldrig har använt pennor utan fick en pump med detsamma. Stämmer det?
      Tack för ditt meddelande, det värmer så. Det är skönt att veta att man inte är ensammast i världen...
      Ha det bra! KRamar

      Radera
    2. Du får mer än gärna titta förbi :) Jag har lite andra diabetesbloggar som jag länkat till, En annorlunda vardag, Söta Fiona, Sannas blogg och Mina söta barn. Jag länkar nog till din också om det är ok med dig?

      Ja Ludde fick sin pump nästan direkt. Det var det första de sa till mig, att de skulle beställa en pump till honom. Då lät det helt overkligt och hemskt, nu "älskar" jag hans pump. Vi använde pennor bara några dagar tills pumpen kom.

      Nej, ni är inte ensammast i världen även om det verkligen känns så då och då.

      Ha en härlig helg!

      Kram

      Radera
    3. Jag hoppas att vi kommer få en pump så småningom. Det kommer att bli lättare gissar jag. Jag kommer definitivt att titta förbi på din blogg. Du är mer än välkommen att lägga ut min blogg på din sida. Jag kommer lägga ut din på min sida också.
      Ha en fin helg du med!!!
      Kram

      Radera