söndag 2 september 2012

Sömnbrist

I natt när jag gick upp för att kolla Vilmers blodsocker låg det på 4,3. Så jag väckte honom och gav honom mjölk. Att gå upp på nätterna har aldrig varit något jag klarar av bra. Men måste man så måste man. Men att få i Vilmer mjölk i sovande tillstånd är ingenting som är lätt. Det resulterade i att jag fick i honom 4 klunkar. Eftersom jag med största sannolikhet inte skulle klara av att vakna av väckarklockan 1,5 timme senare valde jag att vara vaken. De fyra klunkarna gav resultat trotts den sparsamma mängden och vågade somna. Det var dock tufft att vakna på morgonen istället. Peter är hemma och visste att jag varit vaken under natten så han tog hand om alla sysslorna på morgonen själv. Skönt med sovmorgon! Dock har vakandet satt sina spår fast jag fick sovmorgon. När jag väl pallade mig upp på morgonen mådde jag inte bra… Ska det vara så här de närmaste åren?! Ständig oro?! Min gissning är; ja, mer eller mindre. Men när kan man sluta att behöva ställa klockan på nätterna?
Efter lunch åkte vi ut till huset och planterade barnens present från mormor och morfar, ett äppelträd. Vilmer har hjälpt till med att gräva, vattna och fylla på med jord. Det blev JÄTTEBRA! Till och med Elis hjälpte till! Han är bara 14 månader men han förstod hur man skulle göra och härmade efter Vilmer och Peter. Jättekul! Han såg så söt ut. Efteråt orkade vi rensa i rabatten också. Vi tog bort två stora taggiga buskar och nästa gång vi åker dit ska vi plantera ner en fin rosenbuske med gula rosor på. Den ska tydligen lukta jättegott. Dessutom fick jag förberett för att få ordning på björnbärsbusken. Idag växer den jämnt längs marken…Jag ska försöka få upp den på en spaljé.
Vi kommer ha en del fruktträd i trädgården. Det får mig att fundera på hur mycket han kommer nalla utan vår vetskap. En del gissar jag och vad kommer då hända med sockret? Det är många frågor och orosmoment som poppar upp då och då… Men det ger väl sig så småningom…
Nu ska jag ta igen den förlorade sömnen från förra natten. I natt ska jag be Peter gå upp och ta blodsockret. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar